Prescrición, seguimento e control do exercicio físico para a saúde
Esta liña de investigación céntrase no desenvolvemento e validación de protocolos baseados en evidencias para a prescrición de exercicio físico adaptado a diferentes poboacións e condicións de saúde. Esta liña aborda a avaliación de metodoloxías de seguimento e control que optimicen a adherencia, a progresión e a seguridade dos programas de exercicio, mediante o uso de tecnoloxías e ferramentas de monitorización.
Ademais, investiga o impacto destas intervencións na prevención, o manexo e a rehabilitación de enfermidades crónicas, co obxectivo de establecer directrices clínicas que melloren os resultados en saúde e benestar. En conxunto, busca contribuír á formulación de recomendacións científicas para a prescrición de exercicio físico como intervención terapéutica, promovendo a súa integración na práctica clínica baseada en evidencias.
Procesos formativos, actividade física e saúde no ámbito comunitario e escolar
Esta liña de investigación céntrase na análise dos procesos formativos que fomenten hábitos de vida saudables e o benestar integral, físico, emocional, social e cognitivo, da infancia, adolescencia e idade adulta, tanto no ámbito escolar como comunitario. Desde unha perspectiva interdisciplinar, analízanse os efectos da actividade física, a música, as artes, a literatura e outras expresións culturais na saúde mental, o rendemento académico e a convivencia.
Nesta liña, deséñanse e avalíanse programas de intervención que integran a arte e a cultura coa promoción da saúde, afondando no papel da educación artística e física no desenvolvemento das habilidades socioemocionais. Analízanse prácticas pedagóxicas interdisciplinares promotoras da inclusión, o emprendemento e a equidade, a partir da consideración do ámbito escolar como un espazo clave de educación para a saúde. A formación docente trátase desde perspectivas que articulan corpo, mente e expresión, a través de metodoloxías que vinculan creatividade e movemento coa responsabilidade no coidado da saúde individual e colectiva. Ademais, investígase o papel das políticas públicas na integración destas disciplinas para o benestar comunitario.
Por último, esta liña asume un enfoque crítico e contextualizado do ensino, incorporando visións contemporáneas sobre o papel das institucións formativas nos procesos de transformación social, con especial atención á diversidade, á sustentabilidade e ao benestar colectivo.